2. International Musicological Colloquium Brno

COLLOQUIUM ON THE INTERPRETATION OF OLD MUSIC

 

Janáčkovo divadlo, foyer • Janáček Theatre, Foyer • Janáček-Theater, Foyer

October 2. – 10. 1967

 

Monday, October 2nd

PONDĚLÍ 2. 10. 1967, 9-12 HODIN

MONDAY 2. 10. 1967, 9 A. M.-12 NOON

MONTAG, DEN 2. 10. 1967, 9-12 UHR


Zahájení kolokvia Opening of the Collloquium f Eröffnung des Kolloquiums: PhDr. Rudolf Pečman.

 

Prof. Dr. Jaroslav Zich, DrSc, Praha: O pojetí v hudební reprodukci / On the Concept of Musical Reproduction / Über die Konzeption in der Musikinterpretation.

 

Prof. Dr. Walter Kolneder, Karlsruhe: Intuice a věda v interpretační praxi starší hudby Intuition and Knowledge in the Practice of Performing Older Music / Intuition und Wissen in der Aufführungspraxis älterer Musik.

 

Dr. Emil Hradecký, CSc, Praha: Heuristické problémy při interpretaci staré hudby Source Problems in the Interpretation of Old Music Heuristische Probleme bei der Interpretation alter Musik.

 

Nikolaus Harnoncourt, Wien: Muzicírování na starých nástrojích - vlivy hráčské techniky na interpretaci / Performance on Old Instruments - the Influence of Performing Technique on Interpretation / Das Musizieren mit alten Instrumenten - Einflüsse der Spieltechnik auf die Interpretation.


PONDĚLÍ 2. 10. 1967, 14-17 HODIN

MONDAY, 2. 10. 1967, 2 P. M.-5 P. M.

MONTAG, DEN 2. 10. 1967, 14-17 UHR


Dr. Nikolaus Fheodoroff, Klagenfurt: Interpretační problémy v gotické hudbě / Problems of Interpretation in Medieval Music / Interpretationsproblemc in der Musik der Gotik.

 

Prof. Dr. Eva Badura-Skoda, Wisconsin: Interpretační praxe v hudbě 14. stol. The Practice of Performing in the Music of the 14th Century Aufführungspraxis der Musik des 14. Jahrhunderts.

 

Prof. Dr. Viorel Cosma, Bucuresti: Názory na vokální interpretaci v byzantské hudbě 14.-18. století / Opinions on the Vocal Interpretation of Byzantine Music between 1300 and 1800 Ansichten über die Gesangsinterpretation in der byzantischen Musik des 14.-18. Jahrhunderts.

 

Prof. Guy Er is mann, Paris: O interpretaci francouzské po-lyfonní hudby renesance a zvláště o vztazích mezi poezií a hudbou v této epoše / L'interpretation de la musique polyphonique francaisc de la Renaissance et notamment les rapports de la poesie et de la musique á cette époquc / The interpretation of French Polyphonic Music of the Renaissance, especially the Connections between Poetry and Music of this Period , Interpretation der französischen Musikpolyphonie der Renaissance mit Rücksicht auf die Beziehungen zwischen Poesie und Musik dieser Epoche.

 

Miroslav Venhoda, Praha: Nároky renesančních skladatelů na lidský hlas ' The Demands made by Renaissance Composers on the Human Voice Anforderungen der Komponisten des Rcnaissancezeitaltcrs an die menschliche Stimme.

Tuesday, October 3rd

ÚTERÝ 3. 10. 1967, 9-12 HODIN

TUESDAY, 3. 10. 1967, 9 A. M.-12 NOON

DIENSTAG, DEN 3. 10. 1967, 9-12 UHR


Prof. Dr. Dragotin Cvetko, Ljubljana: Interpretační problémy v dílech Jacoba Galia Problems of Performance in the Works of Jacobus Gallus / Aufführungsproblcmc in den Werken von Jacobus Gallus.

 

Jiří Šafařík, Kroměříž: K otázce dynamiky v interpretaci renesanční vokální polyfonie / On the Question of Dynamics in the Interpretation of Renaissance Vocal Polyphony ' Zur Frage der Dynamik in der Interpretation der vokalen Renaissanccpolyphonie.

 

Dr. Zygmunt Szweykowski, Krakow: Výběr interpretačních prostředků v polské hudbě 17. století / The Selection of Means of Interpretation in Polish Music of the 17th Century Auswahl der Interpretationsmittel in der polnischen Musik des 17. Jahrhunderts.

 

Prof. Dr. Jens Peter Larsen, Kobenhavn-Charlottenlund: Skladebné slohy a reprodukční tradice kolem r. 1750 / Style in Composition and Traditions of Performance c. 1750 / Kompositionsstile und Aufführungstraditionen um 1750.

 

Milan Munclinger, Praha: Dnešní interpretace předklasické hudby On Prcscnt-Day Interpretation of Pre-Classical Music ,' Zur heutigen Interpretation der vorklassischen Musik.


ÚTERÝ 3. 10. 1967, 14-17 HODIN

TUESDAY, 3. 10. 1967, 2 P. M.-5 P. M.

DIENSTAG, DEN 5. 10, 1967, 14-17 UHR


Prof. Dr. Lev S. Ginsburg, Moskva: K interpretaci hudby pro smyčcové nástroje v 18. století / On the Interpretation of Music for Stringed Instruments in the 18th Century / Zur Interpretation der Musik für Streichinstrumente im 18. Jahrhundert.

 

Prof. Dr. Erich Schenk, Wien: Provádění tremola v instrumentální hudbě 18. století    The Performance of the Tremolo in Instrumental Music of the i8th Century / Die Ausführung des Tremolo in der Instrumentalmusik des 18. Jahrhunderts.

 

Dr. Richard Rybarič, CSc, Bratislava: K problematice partitur a hlasů v 17. století On the Problem of Scores and Parts in the 17th Century / Zur Problematik der Partituren und Stimmen im 17. Jahrhundert.

 

Vratislav Bělský, Brno: K otázce generálbasové techniky 17. a 18. století / On the Question of Thorough-Bass Technique in the 17th and 18th Centuries / Zur Frage der Gcncralbaßtechnik im 17. und 18. Jahrhundert.

 

Dr. Jiří Fukač, Brno: K rozvoji znalostí generálbasu na území Moravy / On the Spread of Knowledge -of Thorough-Bass in Moravia / Zur Entwicklung der Gcneralbaßkennt-nis im Gebiet von Mähren.

 

Dr. Theodora Straková, Brno: Moravské tabulatury 17. století / Moravian Tabulatures in the 17th Century / Mährische Tabulaturen im 17. Jahrhundert.

 

Dr. Jiří Sehnal, Brno: Varhanní hra na Moravě v 17. a 18. století / Performance on the Organ in Moravia in the 17th and 18th Centuries / Das Orgelspicl in Mähren im 17. und 18. Jahrhundert.

Wednesday, October 4t

STŘEDA 4. 10. 1967, 9-12 HODIN

WEDNESDAY, 4. 10. 1967, 9 A. M.-12 NOON

MITTWOCH, DEN 4. 10. 1967, 9-12 UHR


Lady Susi Jeans, Dorking: Ornamentika v anglické hudbě 17. a 18. století / Ornamentation of English Music in the 17th and 18th Centuries ' Ornamentik in der englischen Musik des 17. und 18. Jahrhunderts.

 

Dr. Alexandr Buchner, Praha: K některým problémům interpretace barokní hudby ve světle automatofonů On Some Problems of Interpretation of Baroque Music in the Light of Mechanical Instruments Zu einigen Intcr-prctationsproblemen der Barockmusik im Lichte der Au-tomatophone.

 

Dr. John Papaioannou, Athens: Problémy interpretace posledních polyfonních skladeb J. S. Bacha / Problems of the Interpretation of the Last Polyphonic Compositions of J. S. Bach / Intcrpretationsprobleme der letzten mehrstimmigen Kompositionen von J. S. Bach.

 

Dr. Miloš Stědroň, Brno: K verzím houslové sonáty A dur Františka Bendy / Versions of František Benda's Violin Sonata in A Major / Zu den Versionen der A-Dur-Sonate von František Benda.

 

Dr. Tomislav Volek, Praha: Mozartovy skladby na českých chrámových kůrech. K otázce jejich kompozičních a interpretačních úprav / Mozart's Music in Czech Churches. On the Question of their Textual Variants and Adaptations in Performance / Mozart-Kompositionen auf tschechischen Kirchenchören. Zur Frage ihrer Kompositionsund Intcrpretationsgestaltung.


STŘEDA 4. 10. 1967, 14-17 HODIN

WEDNESDAY, 4. 10. 1967, 2 P. M.-5 P. M.

MITTWOCH, DEN 4. 10. 1967, 14-17 UHR


Prof. Dr. Andrej Andreev, Sofia: Nové poznatky o původu a začátcích operního divadla / New Points on the Origin and Beginnings of Operatic Theatre / Neue Erkenntnisse über den Ursprung und die Anfänge des Operntheaters.

 

Prof. Miloš Wasserhauer, Brno: Inscenační přístup k barokní opeře / An Approach to the Production of Baroque Opera / Zugang zur Inszenierung der Barockoper.

 

Alena Němcová, Brno: Interpretace vokálního partu v Mon-tcvcrdiho „Lamentu d'Arianna" / The Interpretation of the Vocal Part in Monteverdi's "Lamento d'Arianna" / Interpretation des Vokalparts in Monteverdis „Lamento d'Arianna".

 

Prof. Dr. Walther Siegmund-Schultze, Halle Saale -Leipzig: Interpretační problémy Handlových oper / Problems of Interpretation of Handel's Operas / Probleme der Interpretation Händclscher Opern.

 

Dr. Rudolf Pečman, Brno: Opera neapolského typu jako inscenační problém / The Neapolitan Opera as a Problem for Production / Die Oper der neapolitanischen Schule als Inszcnierungsproblem.

 

Gerhard Schwalbe, Berlin (DDR): Znovunastolení oper a intermezz 18. století na základě nového zpracování libret / Reconstruction of 18th-century Operas and Intermezzi from the Librettos / Wiedergewinnung von Opern und Intermezzi des 18. Jahrhunderts durch Bearbeitung der Libretti.

 

Vaclav Nosek, Brno: K otázce dnešní interpretace Myslivečkovy opery „II gran Tamerlano" / On Present-Day Interpretation of Myslivecek's Opera "II gran Tamerlano" / Zur heutigen Interpretation der Oper „II gran Tamerlano" von Mysliveček.


Zakončení kolokvia • Conclusion of the Colloquium • Beendigung des Kolloquiums

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info