(Seznam literatury je orientační, nikoliv vyčerpávající.)
ADORNO, TH.W. Prolog k televizi. In Divadlo, 1965/2, s. 30-33.
BAUDRILLARD, J.F. Dokonalý zločin. Olomouc: Periplum, 2001.
BENJAMIN, W. Iluminácie. Bratislava: Kaligram, 1999.
BELL, D. An Introduction to Cybercultures. Londýn-New York: Routledge, 2001.
BELL, D. – KENNEDY, B.M. The Cybercultures Reader. Londýn, New York: Routledge, 2000.
BOLTER, J.D. – GRUSIN, R. Remediation, Understanding Media. Cambridge, Massachusetts –Londýn, Anglie: MIT Press, 2000.
BURNHAM, J. Beyond Modern Sculpture. New York: Braziller, 1968.
DANIELS, D. -FRIELING, R. Medien Kunst Netz/Medienkunst im Überblick; Media Art Net/Survay of Media Art. Vídeň -New York: Springer,2004.
http://mediaartnet.org
DANIELS, D. -FRIELING, R. Medien Kunst Aktion. Die 60er und 70er Jahre in Deutschland. Media Art Action. The 1960s and 1970s in Germany. Vídeň -New York: Springer,1997.
DELEUZE, G. – GUATTARI, F. A thousand plateaus : capitalism and schizophrenia. Londýn: Continuum, 1988.
DELEUZE, G. – GUATTARI, F. Anti-Oedipus: capitalism and schizophrenia. Londýn: Athlone, 1984.
DUNN, D. – VASULKA, W. – VASULKA, S. (ed.) EIGENWELT DER APPARATE – WELT, Pioneers of Electronic Art. Linz: Ars Electronica, 1992.
FEATHERSTONE, M. – BURROWS, R. (ed.) Cyberspace/Cyberbodies/Cyberpunk. Cultures of technological Embodiment. Londýn – Thousand Oaks – New Delhi: SAGE Publications, 1995.
FLUSSER, V. Komunikológia. Bratislava: Mediálny inštitút, 2002.
FLUSSER, V. Do universa technických obrazů. Praha: OSVU, 2001.
FOUCAULT, M. Slová a veci : archeológia humanitných vied. Bratislava: Kalligram, 2004.
FOUCAULT, M. Archeologie vědění. Praha: Hermann & synové, 2002.
FREYERMUTH, G.S. Cyberland. Brno: Jota, 1997.
GOLDBER, R.L. Performance Art From Futurism to the Present. Londýn/New York: Thames & Hudson, 1979.
GRAU, O. Virtual Art, From Illusion To Immersion. Cambridge, Massachusetts – Londýn, Anglie: MIT Press, 2003.
HANSEN, M.,B.,N. New Philosophy for New Media. Cambridge/Massachusetts -Londýn/Anglie: MIT Press, 2004.
HAUER, T. S/krze postmoderní teorie. Praha: Karolinum, 2002.
HAYLES, N.K. How We Became Posthuman. Irtual Bodies in Cybernetics, literature, and Informatics. Chicago-Londýn: The University of Chicago Press, 1999.
Laterna magika – sborník statí. Praha: Filmový ústav, 1968.
LISTER, M. – DOVEY, J. – GIDDINGS, S. – GRANT, I. – KELLY, K. New Media: A Critical Introduction. Londýn a New York: Routledge, 2003.
LÉVY, P. Kyberkultura. Praha: Karolinum, 2000.
LUNENFELD, P. (ed.) The Digital Dialectic, New Essays on New Media. Cambridge, Massachusetts – Londýn, Anglie: MIT Press,1995.
LUNENFELD, P. Snap to Grid, A User´s Guide to digital Arts, Media, and Cultures. Cambridge, Massachusetts – Londýn, Anglie: MIT Press, 2001.
LYOTARD, J.F. O postmodernismu: postmoderno vysvětlované dětem: postmoderní situace. Praha: Filosofia, 1993.
MANOVICH, L. Language of New Media. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2001.
McLUHAN, M. Jak rozumět médií: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991.
McLUHAN, M: Člověk, Média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000.
MURRAY, J., H. Hamlet on the Holodeck, The Future of Narrative in Cyberspace. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 1997.
MORINEAU, C. – HAVRÁNEK, V.(ed.) Lanterna Magika, Nouvelles technologies dans l´art tcheque du XXe siecle/ New Technologies in Czech Art of the 20th Century. Paříž: Espace EDF Electra, 2002.
PEŠÁNEK, Z. Kinetismus : (kinetika ve výtvarnictví-barevná hudba). Praha, 1941.
RUSH, M. New Media in Late 20th–Century Art. Londýn-New York: Thames&Hudson, 1999.
RUSNÁKOVÁ, K. V toku pohyblivých obrazů. Antológia textov o elektronickom a digitálnom umení v kontexte vizuálnej kultúry. Bratislava: Afad Perss, 2005.
SEI, K. Konečná krajina. Praha: One Woman Přes, 2004.
TOFFLER, A. – TOFFLEROVÁ, H. Nová civilizace: Třetí vlna a její důsledky. Praha: Dokořán, 2001.
VIRILIO, P. Informatická bomba. Červený kostelec: Pavel Mervart, 2004.
VIRILIO, P. Stroj videnia. Bratislava: Camera lucida, 2002.
WARDRIP-FRUIN, N. – MONTFRORT, N.(ed.). The New Media Reader. Cambridge, Massachusetts – Londýn, Anglie: MIT Press. 2003.